INTERVJU: Nina Malovrh: Shujšati brez diete, samo s pravo skledo

Najboljše ideje so tiste, ki se porodijo iz potrebe. Tako je bilo tudi s skledo OM NOM slovenske industrijske oblikovalke Nine Malovrh, ki je želela odvreči nekaj kilogramov, a je diete niso zanimale. Tako je nastala skleda, ki je oblikovana in velika kot človekov želodec. Logika je enostavna: Pojesti bi morali le toliko, kot sprejme hrane naš želodec, preden se začne raztezati. Več v spodnjem zanimivem intervjuju!

Nina, ste industrijska oblikovalka z diplomo ljubljanske ALUO in magisterijem na londonski University for the Creative Arts. Od kod vaše zanimanje in strast, da si želite oblikovati izdelke? So to vaše otroške sanje?

Odkar pomnim, sem rada skicirala (nenavadne) izdelke in pletla zgodbe okrog njih. Poleg tega pa sem v vsakdanu vedno iskala preproste ter zabavne rešitve, – zato je bila odločitev za študij industrijskega oblikovanja pravšnja odločitev zame.

“Po nekaj mesecih takega prehranjevanja – za zajtRk, kosilo in večerjo – sem z radostjo ugotovila, da so se mi povečale prsi.”

Javnost vas najbolj pozna po dveh projektih. Sooblikovali ste kristal za znamko Donalda Trumpa Trump Home, s katerim si je Steklarna Rogaška odprla vrata v ameriške domove. Čisto vaš pa je projekt OM NOM, skleda v obliki in velikosti želodca, ki naj bi ljudem pomagala, da zaužijejo ravno pravo količino hrane, 7 decilitrov. Toliko, kot jo sprejme želodec brez raztezanja. Zanima me predvsem ta drugi projekt. Kako se vam je sploh porodila ideja za skledo v obliki in velikosti človeškega želodca?

Skleda OM NOM - velika toliko, kot je velik človeški želodec
Skleda OM NOM – velika toliko, kot je velik človeški želodec.

Nekaj let nazaj sem med magistrskim študijem oblikovanja v Veliki Britaniji pojedla veliko ovsenih kosmičev … To je bil namreč zelo poceni topel obrok, za nameček hitro pripravljen in menda zdrav. Po nekaj mesecih takega prehranjevanja – za zajtrk, kosilo in večerjo – sem z radostjo ugotovila, da so se mi povečale prsi in takoj sem za to dieto navdušila ostale sošolke… A kaj, ko smo kmalu ugotovile, da so se nam povečali tudi ostali deli telesa. Ker se nikakor nisem želela lotiti trapastih shujševalnih diet, sem se iskanja rešitve lotila kot oblikovalka. In tako se je porodila ideja za skledo OM NOM, ki je velika ravno toliko, kot poln, a ne raztegnjen želodec. Rešitev za vse, ki ne verjamemo v diete, ne znamo šteti kalorij in imamo radi dobro hrano. Oblikovalska rešitev za težave, ki jih sicer rešujejo zdravniki, prehranski svetovalci in osebni trenerji.

Priznanje ideji so podelili na Društvu oblikovalcev Slovenije in jo razglasili za oblikovalski presežek leta, Gospodarska zbornica Slovenije pa ji je podelila naziv za inovacijo leta 2018.

Skleda OM NOM rešuje problem prave mere, občutka sitosti. Da človek količinsko ne poje preveč. Kaj pa vsebina? Ni enako, če zaužijemo 7 decilitrov zelenjave ali 7 decilitrov sladkarij, recimo čokoladnega pudinga.

Seveda OM NOM rešitev ni primerna, če za cel obrok pojemo samo zeleno solato (in bomo verjetno kaj kmalu spet lačni). Prav tako ne bo kul, če bomo skledo napolnili samo s čevapčiči ali nutello. Ideja OM NOM nas vendar uči pristopa po zdravi pameti, ki pa v časih, ko nas dobra hrana čaka za vsakim vogalom, ni najbolj popularna izbira. Ne, ‘dunajc’ ne gre v skledo, … ampak večina preprostih obrokov pa – pomislite na testenine, jedi z rižem, pire krompir/kuskus/polento z omakami, goste zelenjavne juhe ter obare, testeninske solate, lazanjo, jutranje kaše in kosmiče s sadjem …

Vaše sklede izdelujejo na Kitajskem, kot ste pojasnili v nekem drugem intervjuju, zato ker je industrija porcelana v Evropi zelo okrnjena. Vemo, da Kitajci skopirajo vse, marsikdaj še preden se pojavi na trgu. So skledo OM NOM tudi že skopirali? Imate posnemovalce? Je oblika vaše sklede zaščitena?

Četudi ima izdelek ali blagovna znamka zaščito, je le-ta pogosto geografsko omejena (redko kateri start-up ima sredstva za zaščito v svetovnem merilu). Kaj pa lahko storimo, če Kitajci začno prodajati kopije? Seveda lahko uberemo pravno pot, a ta zahteva veliko časa in denarja … medtem pa bodo plagiatorji mirno prodajali dalje. Zato sama vidim veliko večjo vrednost v gradnji pristne komunikacije z uporabniki (tako prek socialnih medijev kot v živo) in prepoznavnosti blagovne znamke, ki pa ti je noben Kitajec ne more vzeti ali ponarediti. Ni vse samo v nizki ceni, za uspeh projekta je ključnega pomena tudi energija, ki jo vložijo ustvarjalci v izdelek … in le-te plagiatorji ne premorejo.

Od ideje do proizvodnje je dolga pot, ki pa jo je Nina Malovrh uspešno prehodila.

Videti je, da ste glede vsega popolno opravili domačo nalogo in vse raziskali ter se posvetovali z najrazličnejšimi strokovnjaki. Potem ste verjetno tudi izračunali, koliko skled morate prodati, da se vam povrne vložek. Slovenija je najbrž premajhen trg. Kje vse po svetu lahko ljudje kupijo OM NOM in kako ste se lotili trženja? Se najbolj zanašate na splet ali uporabljate tudi druge kanale? In glede na to, da živimo v dobi Instagrama – ali je pomembno, kako je izdelek ‘instagramabilen’? Ste se tudi zato odločili za belo barvo, ki je zelo ‘instagramabilna’?

S ponosom lahko povem, da se mi je vložek v razvoj in prvo serijsko proizvodnjo povrnil že v prvem letu prodaje. K temu so veliko pripomogli “testni zajčki”, ki so z nakupom testne serije skled OM NOM (po občutno ugodnejši ceni, kot je zdaj v redni prodaji) pomagali pri financiranju kalupov, obenem pa so mi s svojimi uvidi glede uporabe izdelka prispevali ogromno materiala za nadaljnjo komunikacijo prek socialnih medijev. Ja, k temu sodijo tudi fotke vseh slastnih obrokov, ki so jih “v zdravi meri” zaužili v svojih skledah OM NOM. Testirali smo po vsem svetu – širom Evrope pa tudi v Avstraliji in Indiji. Tako sem tudi dobila nabor fotk z zelo zanimivim izborom hrane 🙂 Izdelek je kot nalašč za Instagram – saj veste, kako pravijo: Picture or you didn’t eat it!* Pa še en majhen detajl ne uide najbolj navdušenim insta-foodiejem – skleda OM NOM rahlo spominja tudi na obliko srčka (in ne samo na obliko želodca).

Spletna trgovina mi omogoča, da je skledo OM NOM moč kupiti po celem svetu, prodajajo pa se tudi v lokalnih butičnih prodajalnah z zdravo hrano, kot sta denimo kranjski Krajček in kamniška Zlata ptička.

“prav vsi so se strinjali, da jim je bilo s pomočjo sklede OM NOM lažje odmerjati porcije svojih najljubših jedi”

Prehranjevanju s pomočjo sklede OM NOM pravite “the no bullshit diet”. Precej direktno. Torej menite, da so razne diete v resnici “bullshit” ter da ni toliko problem, kaj vnesemo v telo, temveč koliko vnesemo? Ste opravili tudi kake raziskave, če ljudje dejansko shujšajo, ko omejijo vnos hrane na 7 decilitrov, kolikor je prostornina želodca in vaše sklede?

Skleda OM NOMPosvetovala sem se z nutricionisti, ki so se v en glas strinjali, da je skoraj nemogoče takole “na oko” oceniti kalorično vrednost obroka, medtem ko pa vsi zlahka zmanjšamo količino zaužite hrane pri obroku. Popularne diete, s tem pa nikakor ne mislim medicinsko indiciranih diet, torej vsa čudaštva, od prehranjevanja po krvnih skupinah do keto diete, znanstveno dokazano ne delujejo … Če ne drugače, že zato ne, ker ob njih prehitro obupamo, ker so zatežene in komplicirane.

Izdelala sem preprost glinen prototip in ga najprej testirala s približno 60 jedci … prav vsi so se strinjali, da jim je bilo s pomočjo sklede OM NOM lažje odmerjati porcije svojih najljubših jedi, kot so denimo špageti, riževe jedi, enolončnice, krompir s prilogami. In večinoma so bili presenečeni, ko so ugotovili, koliko preveč si na običajne krožnike naložijo svoje najljubše rižote. Ste vedeli, da so se v preteklih 40 letih porcije tako v restavracijah kot za domačo mizo povečale za kar 70%?!?

Omenim naj še, da je prostornina sklede OM NOM zgolj zgornja priporočena mera – vedno lahko naložite tudi manj.

Kot oblikovalka imate verjetno polno idej za nove izdelke. Je kakšna že tako daleč, da nam jo lahko zaupate? Načrtujete še kak izdelek za pomoč pri zdravem življenju? Nedavno so bile popularne steklenice za vodo, saj da ljudje premalo pijemo. Tudi takšne z raznimi senzorji in opozorilniki, kdaj je čas, da naredimo nov požirek. Se vam dozdeva, kaj bo naslednji veliki trend na področju zdravega življenja? Bodo to ‘pametni’ izdelki in kakšno je vaše mnenje o njih? Skleda OM NOM, zanimivo, ne vsebuje nobene elektronske ‘pameti’ …

Skleda OM NOM
Nina Malovrh prisega na enostavno, preprosto.

Kar malce me je presenetilo, ko so se name obrnili starši mladostnikov z motnjami hranjenja – menda bolnike z anoreksijo ta skleda potolaži, da se njihov želodec ne bo preveč raztegnil, in potem pojedo cel obrok … Hkrati pa je v Sloveniji po podatkih NIJZ kar 16% otrok in mladostnikov prekomerno hranjenih, zato v letošnjem letu prihajajo tudi otroške sklede OM NOM (za 3 starostna obdobja).

Verjamem, da človeštvo še vedno premore toliko zdrave pameti, da elektronske pameti ne potrebuje – kar se tiče nečesa tako osnovnega, kot je zdravo prehranjevanje.

Hvala za pogovor, Nina. Morda misel, ki bi jo še želeli deliti z našimi bralci?

Najboljše in predvsem delujoče rešitve so tiste, ki so preproste in nam v življenje vnašajo veselje. Prav zato se jih bomo vedno znova lotevali in pri njih vztrajali. Samo zato delujejo. Za razliko od zakompliciranih in zateženih dietnih režimov. Bralcem želim polno skledo zdrave pameti!

Nina Malovrh je ekskluzivno za bralce Zdravo.si pripravila posebno kodo za popust, s katero si zagotovite 10 % popusta pri nakupu sklede OM NOM.

Ob naročilu sklede na spletni strani OMNOM.eu vpišite kodo ZDRAVO in skleda bo vaša 10 % ceneje.

Kliknite tukaj za naročilo v spletni trgovini OM NOM >>

*Fotografiraj, ali pa tega nisi jedel.

A.M.