Slovenci razvili igro, v kateri prav zares kolesarite

Jesenske in zimske mesece imajo kolesarji najmanj radi. Kratki dnevi, veliko padavin, nizke temperature. Le najbolj zagnani se odpravijo ven tudi v neprijaznih razmerah. Ostali se morajo(mo) sprijazniti s tem, da bo možnosti za kolesarjenje v naslednjih mesecih bolj malo. Zato smo s še toliko večjim zanimanjem prisluhnili Janezu Dobnikarju, idejnemu vodji kolesarske simulacije Simathlon, ki naj bi med drugim pomagala kolesarskim navdušencem lažje prebroditi mesece, ki so manj primerni za vrtenje pedalov na prostem.

Picture

Povedal nam je, da so z izdelkom, ki sicer še ni povsem končan, saj ga na podlagi odzivov uporabnikov sproti nadgrajujejo, dosegli tudi že nekaj odmevnih dosežkov: drugo mesto na KIKŠtarter Kamnik start-up vikendu novembra 2017, uvrstitev v finale tekmovanja za najboljšo mladinsko podjetniško idejo med mladimi (kategorija študentje) POPRI 2018, ter uvrstitev v finale Rektorjeve nagrade za najboljšo znanstveno inovacijo Univerze v Ljubljani 2018.

A še pomembneje kot to je, da se za njihov izdelek zanima vedno več kolesarjev. Kar morda niti ni presenetljivo, če upoštevamo, da sodelujejo tudi s slovenskim ultrakolesarjem Markom Balohom, ki je verjetno najboljša promocija za sam izdelek. Več o njem pa v spodnjem intervjuju.

Kdaj, kako oz. kje ste dobili idejo za razvoj kolesarskega simulatorja? 

Ideja o razvoju kolesarskega simulatorja je nastala jeseni leta 2016. Takrat sva bila s kolegom Primožem Zorkom skupaj udeleženca na programu pedagoško-andragoškega izobraževanja za strokovne delavce v OŠ in SŠ na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Na izobraževanju sva se tudi spoznala in postala dobra prijatelja. Po pogovoru v prostem času sva ugotovila, da sva oba navdušenca športa, sodobne tehnologije in podjetništva. Ker se je Primož že več let prej ukvarjal s podobnimi projekti, sva hitro prišla do ideje o razvoju kolesarske simulacije Simathlon in se je tudi nemudoma lotila. Ekipa, ki je sodelovala pri razvoju, se je do danes precej spreminjala, jedro razvoja pa ostajava jaz in Primož

Kako je potekal razvoj? Ste sodelovali tudi s kolesarji? Kakšni so njihovi odzivi?

Razvoj igre je potekal počasi, a vztrajno in s pomočjo ekipe programerjev (in ostalih) se je igra tekom razvoja nekoliko spreminjala. Veliko smo sodelovali tudi s kolesarji, predvsem z Markom Balohom in tudi z ostalimi, ter s potencialnimi bodočimi uporabniki igre. V zadnjem času smo se še posebej intenzivno lotili takšnega pristopa. Kolesarji in potencialni uporabniki pri nas lahko dobijo in brezplačno preizkušajo testno različico igre, potem nam posredujejo njihove povratne informacije. Na podlagi teh vidimo, kaj je v igri narejeno dobro in kje je še prostor za izboljšave in nadgradnje. Odzivi so zaenkrat pozitivni in spodbudni, ima pa igra tudi še nekaj pomanjkljivosti in slabosti, na katerih smo v zadnjem času in bomo tudi v bodoče še veliko delali, da jih odpravljamo in naredimo igro boljšo za vse. V prihodnje bomo dali veliko poudarka tudi na prilagoditev igre za mobilne naprave in tablice, optimizacijo igre za različne skupine uporabnikov in predvsem na preprostost uporabe igre, da bo le ta dostopna in priročna za vse že obstoječe in nove uporabnike.

Kje vidite nišo za vaš izdelek? So to rekreativni kolesarji doma, profesionalci, fitnes centri? Komu bi ga posebej priporočili?

Nišo za naš izdelek vidimo predvsem v domači uporabi med rekreativnimi kolesarji in ljubitelji športa in rekreacije ter v fitnes klubih. Poleg tega je naš izdelek zanimiv še za šole, kolesarske klube, domove upokojencev, podjetja, oglaševalske agencije (sama igra in navidezni oglasni prostor znotraj nje) ter za različne kolesarske in športno-animacijske družabne dogodke.

Ciljne skupine uporabnikov so zelo raznolike in zajemajo vse generacije, na splošno pa uporabo igre priporočamo vsem rekreativnim ljubiteljem športa in kolesarjenja, osebam, ki se premalo gibljejo, in vsem, ki so pri svoji vadbi potrebni dodatne motivacije in družbe ter bi se radi ob tem še zabavali.

Picture
Realističen prikaz pokrajine v simulaciji oziroma igri Simathlon.

Kaj nekomu, ki je ljubitelj kolesarjenja, prinaša Simathlon? 

Simathlon ljubiteljem kolesarjenja prinaša predvsem popestritev njihovih kolesarskih vadb in doživetij med njimi, ob tem pa uporabnikom omogoča tudi razumljivo analizo opravljenega treninga, univerzalno rešitev z dostopno ceno, prilagojenost simulacije za različne namene uporabe ali za posamezno skupino uporabnikov ter preprostost uporabe za vse generacije.

Ali je možno izbirati ceste in pokrajine, po katerih se vozimo? Kaj vse je na voljo? Ali je na voljo tudi simulacija za gorske kolesarje?

V trenutni različici igre lahko uporabniki izbirajo med tremi različnimi navideznimi pokrajinami, kjer lahko kolesarijo. Prva je navidezna Logarska dolina, potem pa imamo še dve domišljijski pokrajini, kjer lahko kolesarimo okrog jezera in po pokrajini ob morju. Posebej izdelana simulacija za gorske kolesarje trenutno žal še ni na voljo, bomo pa v bodoče zagotovo še naprej razvijali igro in pripravili nove navidezne pokrajine, po katerih bo možno kolesariti. Morda se lotimo tudi posebne simulacije za gorske kolesarje.

Picture

Kako poteka komunikacija med kolesom in Simathlonom? Kako je sinhronizirana simulacija vožnje v klanec, vožnje navzdol, da je to usklajeno s težavnostjo poganjanja?

Komunikacija med kolesom in igro Simathlon poteka preko senzorja za zajem kadence oziroma obratov, ki ga preprosto vpnemo okoli pedalke kateregakoli kolesa in ANT+ USB ključka, ki ga preprosto vtaknemo v računalnik. Ob namestitvi omenjenih senzorjev za zajem podatkov preprosto zaženemo igro in že lahko kolesarimo po navideznih pokrajinah. Namesto omenjenih senzorjev lahko uporabimo tudi nekatero profesionalno kolesarsko opremo (npr. merilce moči na pedalih – t.i. powermetre) in igra prav tako deluje. Sinhronizacija simulacijske vožnje v klanec, navzdol in usklajenost s težavnostjo poganjanja še niso povsem razviti in je to del projekta, ki se ga bomo še lotili v prihodnosti. Simulacija pa upošteva naklone v igri do te mere, da nam na njihovi podlagi ustrezno zmanjša oziroma poveča prikazano hitrost. Za spremembo težavnosti poganjanja v trenutni fazi bi potrebovali pametne trenažerje, ki pa so običajno dragi in težje dostopni. Kar se tiče same vizualizacije igra trenutno deluje samo na namiznih in prenosnih računalnikih, ki jih lahko po potrebi povežemo preko HDMI povezave tudi s televizijo, da tako dobimo večji zaslon ogleda. Z nadaljnjim razvojem imamo v načrtu igro združiti tudi s tablicami in mobilnimi napravami, katerih uporaba se iz dneva v dan povečuje. Ob uporabi Simathlona uporabnikom priporočamo tudi poslušanje priljubljene glasbe, ki bo še popestrila njihova kolesarska doživetja.

Ali se letošnji uspeh Primoža Rogliča že kaj pozna na povečanem zanimanju za kolesarjenje nasploh, pa tudi za vaš izdelek?

Uspehi Primoža Rogliča so zagotovo pripomogli k povečanemu zanimanju za kolesarski šport v Sloveniji, posebej po našem izdelku pa se povpraševanje ni bistveno povečalo. Se pa v zadnjih letih na splošno krepi ukvarjanje s športom in rekreacijo v Sloveniji, kjer pa tudi kolesarstvo ni izjema. Slovenija se je v zadnjem času precej specializirala za individualne in vzdržljivostne športe, kamor zagotovo sodi tudi kolesarstvo, številni uspehi naših športnikov in športnic pa so to še podkrepili.

Več informacij o Simathlonu na:        simathlon.com        powermeter.si       Simathlon Facebook
Komentarji