V Evropski uniji bo od leta 2035 dalje dovoljena samo še prodaja avtomobilov, ki ne povzročajo emisij. Osebnim in lahkim gospodarskim vozilom z motorjem na notranje izgorevanje so torej šteta leta. Ali si lahko zaradi tega obetamo, da bomo dihali čistejši zrak?
Podobno so se vprašali raziskovalci v ZDA in ugotovili, da se bo z uvajanjem električnih vozil do leta 2050 kakovost zraka v Združenih državah Amerike izboljšala v tolikšni meri, da se bo občutno zmanjšalo število prezgodnjih smrti, ki jih povzroča onesnažen zrak, obenem pa bo zdravstveni sistem prihranil več milijard dolarjev.
A obstaja kavelj.
Ugotovitve za Združene države Amerike kažejo, da bodo nekateri deli države pridobili mnogo več kot drugi. Zmanjšanje onesnaženosti zraka se bo najbolj poznalo v prometno zelo obremenjenih velemestih, kot so Los Angeles, New York in Chicago, medtem ko bo razlika tam, kjer je prometa manj, znatno manjša.
Podobno lahko najbrž pričakujemo tudi v Evropi. S prehodom na okolju prijaznejši osebni in lahki tovorni transport bodo največ pridobila večja mesta, kjer je promet največji onesnaževalec zraka.
Kljub temu električna vozila niso »čudežno zdravilo«, ki bo odpravilo zdravju škodljive mikrodelce. Izpušni plini namreč niso edini vzrok za mikroskopsko majhne delce, ki lebdijo v zraku in ob vdihavanju škodljivo vplivajo na dihala. Tukaj so še drobni delci, ki nastajajo ob zaviranju in obrabi pnevmatik.
Pri električnih vozilih se klasične torne zavore uporabljajo bistveno manj, saj velik del zaviranja poteka s pomočjo elektromotorja, ki med zaviranjem ustvarja električno energijo in polni baterije. To je torej še eno področje, na katerem električni avtomobili onesnažujejo manj kot avtomobili na fosilna goriva.
Slika pa je drugačna, ko pridemo do obrabe pnevmatik. Zaradi večje teže električnih avtomobilov ter večje moči in navora se njihove pnevmatike hitreje obrabljajo in med vožnjo oddajajo več drobnih delcev PM 2,5 in PM 10. Nekateri proizvajalci zato že razvijajo pnevmatike, ki bi bile okolju in zdravju manj škodljive.
Vir: WebMD